Hiba 1:
Az ABS beavatkozik enyhe fékezéskor vagy az ABS egység szabályozója hangokat hallat kis sebességnél, pedig nem is működtetik a féket.
Hiba okai:
Ha ez a tünet jelentkezik, de az ESP lámpa nem villog, olyan hibáról van szó, amely kizárólag az ABS-től származhat. Ebben az esetben ennek csak az lehet az oka, hogy a kerék fordulatszámának értéke hamis. Ezzel kapcsolatban az alábbi hibalehetőségek jöhetnek szóba:

  • a fordulatszám érzékelők elkoszolódtak, rosszul vannak beállítva vagy hibásak
  • az érzékelő és vezérlőegység közötti egyik vezeték megsérült
  • a kerékabroncsok mérete eltérő, vagy erősen elkopott a profil

Érzékelő hiba esetén a különböző gyártási tűrések miatt az azonos tengelyen lévő érzékelőket mindig párban kell cserélni. Már az ABS forgórészében lévő, beépített állapotában alig felismerhető kis repedés is olyan mértékben le tudja csökkenteni a fordulatszám-érzékelő jelét, hogy az kiváltja az ismertetett tünetet. A paraméter-ábrázolásban viszont nem észlelhetők a fordulatszám eltérő értékei. Beépített állapotában a forgórészt adott esetben az oszcilloszkóppal érdemes ellenőrizni. Ha a görbén időszakosan ismétlődő ugrások láthatók, az a forgórész repedésére utal.
Hiba 2:
A motordiagnosztikai lámpa világít és/vagy a motor rángat.
Hiba okai:
Kipufogószelepek szelepszárai elkokszosodtak – ez klasszikus probléma az olyan járműveknél, amelyeket döntően rövid útszakaszokon vagy alacsony fordulatszámon üzemeltetnek. A jelenséget nyitott kipufogószelepeknél, a gyújtógyertya furaton keresztül lehet szemügyre venni.